"قصه‌های نهالِ کوچک"

•جایی برای شنیدن صداهای اتاق تاریک ذهنم•

اپیزود سرباز، پادکست رادیو مرز

 این دومین اپیزودیه که من از پادکست رادیو مرز گوش دادم (کلا تو شنیدن پادکست هنوز

خیلی نوپام!) و بنظرم خیلی پادکست خوب و آموزنده‌ایه...

به واسطه‌ی رفتن محمد به سربازی، عنوان این اپیزود چشممو گرفت.

و بدون مکث از بین موضوعات دیگه انتخابش کردم.

و میتونم بگم چقدر الان دیدی که به سربازی پیدا کردم متفاوته نسبت به چیزی که تصور میکردم!

و متوجه شدم چه باور و فرهنگ غلطی تو سطح جامعه هست و چقدرم فراگیره...

چیزی که ما از سربازی متصوریم یه دید خیلی کلی و ظاهریه و حتی از یه زاویه بد و غیرمستقیمیه...

و با این حال بدون فکر خیلی چیزا رو میگیم و متوجه تاثیرشون نیسیم...

مثلا من خودم واقعا فکر میکردم که همه پسرا سربازی رو باید برن

(حتی خودمم دوست داشتم برم:| )

و فکر میکردم واقعا مرد میشن و این سختیه براشون لازمه و از این حرفا...

ولی واقعیتش اینه که اون سختی‌ای که تو ذهن من و احتمالا خیلیا هست،

اون چیزی نیس که تو واقعیت اتفاق میفته...

واقعیتش اینطوریه که انگار به سرباز به چشم اسیر نگاه کرده میشه تا جوون همین مملکت!

و به قول بابام سخت‌گیریشون اصلا سخت‌گیری نظامی نیس!

و بیشتر از جنس تحقیر و توهینه!

بنظرم خیلی باید راجع به این مسئله حرف زده بشه...

شاید نتونیم قوانین و سخت‌گیری‌ها و بیشتر وقتا ظلمی که به سربازا میشه رو تغییر بدیم ولی حداقل،

با آگاهی بیشتری به مسئله سربازی نگاه میکنیم و احتمالا کمتر باعث آزارشون و یا فاصله گرفتنشون میشیم!

 

لینک تلگرام این اپیزود از کانال رادیو مرز رو اینجا میذارم اگه دوست داشتین حتما گوش بدین... بنظرم که شنیدنش خیلی خیلی مفیده!

 

"اپیزود سرباز"

 

پ.ن ۱ : واقعا انقدر روم تاثیر گذاشت و پر از حرفم که دوس دارم یکی بیاد و هی براش از این موضوع بگم!

پ.ن ۲ : شایدم بخاطر محمد انقدر این مسئله برام شد دغدغه و انقدر تاثیر گذاشت!

پ.ن ۳: ولی واقعا گوش بدین! :))

۷ نظر ۳ موافق ۰ مخالف
کسی که گریست
۰۹ اسفند ۱۲:۴۵

من واقعا یکی از چیزایی که خیلی ازشون نفرت دارم و دوست ندارم هرگز تجربه کنم سربازیه. طبق چیزایی که من از فامیلایی که سرباری رفتن دیدم و شنیدم، واقعا همینطوره که میگی. اسارت له معنای واقعی کلمه.

این اپیزود رادیو مرز رو دانلود کردم و حتما گوش میدم :)

پاسخ :

منم واقعا الان همین شکلی شدم و به قول تو متنفر شدم!
به شدت خوشحال شدم که میخوای گوش بدیش😍
. Nαʂƚαɾαɳ .
۰۹ اسفند ۱۴:۳۸

خدمت سربازی بیشتر یه توهین بزرگه تا یه مرحله از رشد:)

پاسخ :

وای دقیییقا!
درصورتی که قشنگ میتونن ازش به عنوان یه بستر خوب واسه کلی از کارا استفاده کنن چون یه عالم نیروی جوون توشه با همه‌جور رشته و مهارتی و میشه توش کلی اتفاق درست و خوب بیفته
پَـــــر واز
۱۰ اسفند ۲۰:۱۲

اگه ماهیتشم عوض نمیکنن حداقل محیط و آموزشاشو عوض کنن...

اونجا به نظرم خیلی خوب بشه استعداد هارو پیدا کرد توهمه موارد...

امیدوارم خیلی زود این دورانو پشت سر بذارین تموم شه راحت شین-_-

پاسخ :

واقعا...قشنگ میشه تبدیلش کرد به یه محیط خیلی خوب کاربردی و حتی کلی مهارت بهشون یاد داد ولی متاسفانه فقط وقت سربازا رو تلف میکنن..
مرسی ازت:)))ایشالاا

آقای سین
۱۳ اسفند ۰۸:۳۲

ما( دانشجو معلما) که سربازی رو دور زدیم  خخخ

کانال تلگرام رادیو مرز رو دنبال کردم امیدوارم مفید باشه :)

 

پاسخ :

خوش‌به حالتون! بنظرم هرکی هر روشی داره برای دور زدن یا کم کردنش باید پیاده کنه!
من خودمم در حد دو اپیزود گوش دادم و خیلی دوس داشتم و قطعا بازم ازش گوش خواهم داد چون روایت آدما از زندگیشونه با صدای خودشون و این خیلی برام جذابه... خوشحالم که تمایل به شنیدن و دنبال کردنش پیدا کردین!
میرزا نوشته
۱۹ اسفند ۰۷:۱۹

سلام وقتتان بخیر ان شاءالله

خیلی خیلی زیبا بود

مشاءالله به ذوق و ادبیات شاعری بی نظیر

 

پاسخ :

سلام ممنونم وقت شما هم بخیر
البته فک کنم منظورتون واسه پست بعدیه ولی آره واقعا خیلی شعر قشنگیه!
میرزا نوشته
۲۰ اسفند ۰۶:۲۷

اِه....بله حقیقتا منظورم مطلب بعدی که شعر سرودین هست

نمیدونم چرا اینجا کامنت خورد :/

پاسخ :

البته که شعر رو هم من نسرودم🤐 و چنین جسارتی به ساحت ادبیات نکردم😅 و اسم شاعرشونم نوشتم.
ایرادی نداره این پست و اون پست همسایه‌ان...جای دوری نرفته:))
میرزا نوشته
۲۰ اسفند ۰۶:۵۶

اگر اجازه دهید

بنده تا بیشتر از این تابلو نشده ام خیلی شیک و مجلسی در اُفق این طلوع زیبا ناپدید شوم #_#

"ایرادی نداره این پست و اون پست همسایه‌ان...جای دوری نرفته:))" - ممنونم با بیان این جمله سعی کردید یکجوری مسئله رو جمع کنین :))))

پاسخ :

نه بابا این چه حرفیه من فقط خواستم بگم من شعرو نگفتم😅
عیب نداره بابا پیش میاد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان